Glad måndag! 17-02-2020

I går såg jag det här inlägget hos Sista Försöket, Ingrids blogg.

Det kändes lite kul att vi hade fotograferat orkidéer bägge två.
Mina bilder är tagna hemma hos en väninna som har ett konstgalleri. Jag var där på vernissage i lördags.

Underbart med det blåa också!

Och så kom jag på att det är min namnsdag i Finland i dag 🙂

Vilken bloggare som helst kan vara med i utmaningen Glad måndag! Du måste inte ha ett inlägg varje vecka, du gör hur det passar dig bäst. Huvudsaken är att vi sprider något slag av glädje och ljus över en dag som har oförtjänt dåligt rykte. Måndagar är precis lika bra dagar som alla andra ❤

29 reaktioner på ”Glad måndag! 17-02-2020

  1. Alla dagar kan gärna vara glada på olika nivåer för visst är vi ledsna ibland. Men det är fint att börja veckan med ett glatt budskap, det håller jag med om 😀
    Grattis på namnsdagen! Jag har aldrig haft just blåa orkidéer men min yngsta dotter hade det för några år sedan, läckert.
    Glad måndag!

  2. Grattis på namnsdagen och tack för länken!
    Blå orkidé har jag aldrig sett, inte vad jag kan påminna mig i alla fall.
    Ha en Glad måndag!
    Kram, Ingrid

    1. Jag har fått många orkidéer som gåvor, men bara en enda gång för cirka tio år sedan fått en att blomma två gånger.
      Resten har bara dött 😦
      Tack för ditt måndagsbidrag!

  3. Lustigt med alla dessa orkidéer! Jag lade ut på min på min blogg i lördags!
    Grattis på namnsdagen! 🎂Här på andra sidan Potten firas inga sådana…. 🤔😃

      1. Ha! Åtminstone skulle ju detta vara ngt mindre skadligt som han skulle åtaga sig….!
        Ha en trevlig kväll! Mitt på eftermiddagen hos oss. 😃💤😴

  4. Grattis på namnsdagen och glad måndag kväll! Vita orkidèer är helt underbara. Mina blommade 2 gånger efter varandra i år. Då blir man också glad 😀

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.