Fem en fredag – JUST NU

Att leva i nuet är nog så viktigt. Den här bilden hade passat i Trees on tuesdays-utmaningen också, men JUST NU är det ju lövsprickningstider.

I dag såg jag också de två första citronfjärilarna. Många som har stuga, egnahemshus eller som rör sig mycket ute på landet eller med bil har nog sett fjärilen redan för nån vecka sedan. Men för mig var det just i dag!

Elisamatildas frågor denna fredag handlar om – just nu!

Vad har du hunnit med idag?
– Oj! Helt otroligt mycket. Blev rivstart på dagen med en massa mejl och telefonsamtal som hade med planeringen av nästa tidning att göra. Klockan 12 hade jag massage, efter det fortsatte jobbet och gör det ännu då jag skriver detta klockan 16.30. Jobbet är en livsstil. Jag ger ut texter och har kontakt med ett tiotal medarbetare 🙂 Så fort som något kör ihop sig är jag en av spindlarna i nätet som reder upp saker.

Vad lyssnar du på?
–  Just nu? Inte på något speciellt. Men har vädringsfönstret öppet och där ute hör jag bilar köra förbi och fåglar kvittra ibland.

Vad kommer du göra härnäst?
– Försöker ha en lugn kväll. I morgon handla mat, förbereda mors dag som är nu på söndag i Finland.

Var befinner du dig någonstans?
– I mitt kombinerade sovrum/arbetsrum, hemma i min bostad i centrum av Lovisa i södra Finland.

Hur är humöret idag?
– Bra! Jag är väldigt sällan sur eller arg. Någon gång kanske ledsen eller besviken, men för det mesta glad och tillfreds med livet.

19 reaktioner på ”Fem en fredag – JUST NU

  1. Låter ändå som en relativt ”normal” arbetsdag för en chefredaktör. Å rivstartar man på morgonen har man ju redan klarat av mycket. Då kan man ta det lugnare resten av dagen och ladda inför helgen.
    Är också glad för det mesta. Man har så mycket roligare då:-)

    1. Ja, det är ofta normalt från måndag till torsdag med rivstart – och lugnare kvällar torsdag-fredag.
      Onsdag är det lite si och så med lugnet då tidningen ska ut till torsdag 🙂

  2. Intressant det där med morddagen. Det är på söndag i hela världen. Och den är i maj. I Sverige är den på sista måndagen i månaden. I Ungern är det på första söndagen i månaden. Och i Finland är mammornas dag på den andra söndagen.
    Undrar varför det har blivit så.

    1. Ja, jag vet inte – men på Wikipedia kan man läsa en hel del.
      Det finns länder som firar mors dag på vintern, eller kanske DE inte har vinter i januari men vi har vinter då 🙂

  3. Det låter som att du hade en bra dag och jag hoppas att helgen flyter på och att du hinner vila lite innan en ny arbetsvecka drar igång.

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.